Dzień dobry!
Zaczynamy,
* Dzień dobry, witam Was.
Zaczynamy bo już czas.
Jestem ja, jesteś ty
Razem to jesteśmy my.
W najbliższym tygodniu będziemy rozmawiali o EMOCJACH. Na samym początku zapamiętaj trzy poniższe zdania, są bardzo ważne.
Wszystkie emocje są dobre.
Wszystkie emocje są ważne.
Wszystkie emocje są potrzebne.
Emocje -to coś co rodzi się w naszym sercu, poprzez różne sytuacje i okoliczności, których jesteśmy uczestnikami – ich źródłem jest wszystko co nas otacza.
Emocje komunikują nasze potrzeby, motywują do działania, pomagają nam kupić się na tym co naprawdę ważne, chronią przed zagrożeniem. Ważne, żeby je zaakceptować, przyjać i zastanowić się ,,co mi mówi" dana emocja - moje zachowanie. To jest w porządku, że się złościsz, że jesteś smutny albo się czegoś boisz. Masz prawo się cieszyć i czuć radość.
Jak wiecie, każdy z nas często działa pod wpływem emocji. Emocje nie są złe, są potrzebne, żeby poznać samego siebie. Dlatego nawet wtedy, kiedy czujecie złość, i pod jej wpływem krzyczycie, uderzycie kogoś lub pokażecie język, to emocje nadal są dobre, ale złe jest zachowanie.
Emocje towarzyszą nam przez całe życie, dlatego warto je oswoić, czyli najpierw je poznać i nazwać, a potem zastanowić się, jak można je okazywać.
Zastanów się czy w Twoim życiu też tak faktycznie jest.
Pomyśl kiedy ostatnio czułeś/ać takie emocje i pomyśl co one Ci mówią choć bez słów.
„Dokończ zdanie”
Jestem zły gdy …
Cieszę się gdy …
Jestem smutny gdy …
Jestem zdziwiony gdy ..
Jestem przestraszony gdy …
Posłuchaj piosenki dowiecie się z niej więcej na temat emocji.
https://www.youtube.com/watch?v=Yqb95ZWykSI
Pokaż jak się czujesz gdy i nazwij emocję, która ci towarzyszy gdy:
rodzice cię chwalą,
ktoś sprawi ci przykrość
jesteś głodny
dostaniesz prezent
ktoś przyłapie cię na kłamstwie
boli cię ząb
boisz się dużego psa
Przyjrzyj się twarzą, spróbujcie nazwać emocje, które widzicie, a następnie samemu je wyrazić.
Zadania na dziś
1. „Kostka uczuć”– z pomocą dorosłego wykonajcie kostkę. Na kostce zamiast oczek narysujcie obrazki przedstawiające emocje. Rzuć kostką, spójrz na obrazek i przedstaw emocję, która wypadła. Następnie zmiana, kostką rzuca kolejna osoba.
2. Karta pracy