Dzień dobry Kochani!
Zaczynamy naszą piosenką i wykonaniem ćwiczeń do niej https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Już wiecie jak powstaje muzyka, co to jest orkiestra, jakie są instrumenty i wiele innych rzeczy na ten temat. Dziś porozmawiamy o emocjach które wzbudza muzyka i jej barwach.
Na początek zamknijcie oczy i posłuchajcie kilku utworów. A następnie powiedzcie w jaki nastrój was wprawiła ta muzyka? Jakie emocje wywołała?
https://www.youtube.com/watch?v=xS7RXnRwH3w
https://www.youtube.com/watch?v=ucrKUO9FVfY5
https://www.youtube.com/watch?v=iUiYfHYX-Rc&list=PLjSuyMSxxASizEwc7Sg6BXhSgmXdZgYZv&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=YaPMU4eEYAo&list=PLjSuyMSxxASgn_jvzQiX3UHCdstrm7tWu&index=2
Zastanówcie się, który utwór podobał się wam najbardziej i dlaczego.
Charakter danego utworu czy nastrój panujący w nim można przedstawić w różny sposób. Jak sądzicie w jaki sposób można go przedstawić?
Poprzez:
- improwizację muzyczną
- taniec lub improwizację ruchową
- pracę plastyczną
Dzisiejsze zadania dla was:
1. Jeżeli jest taka możliwość wyjdźcie na dwór i wsłuchajcie się w muzykę wokół was.
2. Malujemy muzykę. To zadanie składa się z 3 części. Za każdym razem zadanie wykonujemy do muzyki https://www.youtube.com/watch?v=0I5PlKK9bIM&list=PLjSuyMSxxASgn_jvzQiX3UHCdstrm7tWu&index=1
- zamknijcie oczy i do powyższego utworu zagrajcie na instrumencie, który macie w domu, a najlepiej na tym który wykonaliście
- weźcie chustkę, szal wstążkę lub cokolwiek macie podobnego do ręki i zatańczcie do powyższej muzyki
- zastanówcie się z jakimi kolorami kojarzy wam się powyższa muzyka, wybierzcie dwa. Teraz usiądźcie wygodnie przed kartka papieru, a najlepiej dwoma sklejonymi tak aby powierzchnia malarska była duża. Zamknijcie oczy i namalujcie muzykę, którą słyszycie. Ważne abyście malowali podczas i słuchali muzyki jednocześnie i pamiętajcie malowanie muzyki to wykonywanie kresek, spirali tzw. „esy floresy” nie są to drzewa, ptaki, słońce itp. Jeżeli państwo macie ochotę można przysłać mi pracę plastyczną, a złączę ją w całość i dzieciaczki zobaczą jak różnie można namalować tą samą muzykę. Na prace czekam do niedzieli.
3. Dla chętnych karta pracy w załączniku.
Miłego dnia z muzyką.