Księgi, książki, książeczki...

MrugnięcieWITAM

Drogie dzieci!
My, proszę dzieci, nie lubimy siedzieć w szufladzie w czasie zimy
ani za piecem sterczeć w lecie, jak jakie śmiecie czy rupiecie!
Ze strachu bledną nasze twarze, gdy ktoś kredkami po nas maże.
A przecież, drodzy Przyjaciele do szczęścia trzeba nam niewiele.
Jakaś półeczka czy szuflada
świetnie się dla nas właśnie nada.
Kącik bezpieczny, czysty, suchy,
by nie dosięgły nas maluchy...
Nie macie półki, Moi Mili?
To może byście ją zrobili?
Młotek, deseczka, gwóźdź, obcążki...
Tatuś pomoże. Czołem!
to My-książki Mrugnięcie

Któż to kochani do Nas napisał list??? Uśmiech

Jestem ciekawa czy każdy z Was ma w swoim domu wyznaczone miejsce do swoich ulubionych książeczek i zawsze po przeczytaniu je tam odkłada?
O co apelują do nas książki? O co proszą swoich czytelników? Dlaczego powinniśmy je szanować? A wiecie w jaki sposób możemy to zrobić?

Mam dla Was poradnik jak postępować z książkami (zdjęcia w galerii) zapoznajcie się z nim proszę oraz mam dla Was kilka zagadek związanych z bajeczkami-znacie ich tytuły? Mrugnięcie

 

A na koniec ruchowa interpretacja piosenki „Książeczka” https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U


W książeczce płynie rzeczka, (wykonanie rękami ruchu fal)
w książeczce szumi las. (naśladowanie kołyszących się drzew)
W prześlicznych twych książeczkach
tysiące przygód masz. (naśladowanie oglądania książki)
Książeczka cię powiedzie (marsz)
na strome szczyty skał, (składanie rąk nad głową)
z niej możesz się dowiedzieć,
gdzie niedźwiedź zimą spał. (ułożenie głowy na rękach, jak do snu)
Jak świerszczyk grał na skrzypcach, (naśladowanie gry na skrzypcach)
jak morzem płynął śledź, (wysunięcie rąk do przodu)
i co zrobiła Wikcia, (wzruszenie ramion)
by same piątki mieć. (pokazanie całej dłoni)
Lecz chroń i szanuj książki (grożenie palcem)
i kartek nie rwij też,
wpierw dobrze umyj rączki, (naśladowanie mycia rąk)
a potem książkę bierz. (ruch rozkładania książki)