Na polu...

Drodzy Rodzice,

witam Was bardzo serdecznie w nowym jakże "krótkim" tygodniu, w którym będziemy mówić o ciężkiej pracy w gospodarswie i o produktach, które dzięki rolnikom mamy.  Oto propozycje na dzisiejsze zajęcia:

* przeczytajcie wiersz: „Wspólna praca”- L. Wiszniewskiego

Kwaknął kaczor raz i drugi:

– Na podwórku widzę pługi. Kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:

– Już gospodarz jedzie w pole… ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze: –

Już gospodarz w polu orze. Hop, hop!

Na płoteczku kogut pieje:

– Już gospodarz w polu sieje…Ko, ko!

Na topoli kraczą wrony:

– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:

– Oraliśmy z gospodarzem…

Hej! hej!

* wyjaśnijcie proszę dziecku pojęcia: pług, brony, orka (skorzystajcie z ilustracji, zwróćcie uwagę jak dawniej wyglądała praca rolnika, a jak dziś)

* porozmawiajcie na temat treści wiersza:

-jakie zwierzęta występowały w wierszu?

-o czym opowiadały zwierzęta ?

-jakie prace polowe wykonywał gospodarz?

-czy wiecie jakie inne prace wykonuje rolnik?

* możemy pobawić się w zabawę ruchową „Orzemy pole”.

Dziecko jest rolnikiem i prowadzi traktor, w pasie ma przełożony pasek, skakankę, hula-hoop (co macie Państwo w domu). Rodzic/rodzeństwo stoi z tyłu za rolnikiem i jest pługiem-trzyma obiema rękami pasek itp. Na sygnał podany przez rodzica „Rolnik”! dziecko maszeruje  po pokoju, a rodzic/rodzeństwo-pług idzie wolniej i stawia opór. Na następny sygnał następuje zmiana ról.

* przypomnijcie sobie kochani w jaką zabawę "o rolniku" bawiliśmy się  wspólnie w przedszkolu

https://www.youtube.com/watch?v=kVVKcnxqm9U

* możemy także poćwiczyć pamięć-bawiąc się w grę "memory" oraz przypomieć sobie figury geometryczne i stworzyć traktor-pojazd bardzo potrzebny każdemu rolnikowi do uprawy pola.