Witajcie kochani
Ale otrzymałam od Was piękne zdjecia z Waszymi tęczami-jestem z Was bardzo dumna!!!
Dzisiaj proponuję zabawy z deszczem.
Obejrzyjcie prezentację „Skąd się bierze deszcz?”
Spróbujcie opowiedzieć, jak woda wędruje w przyrodzie.
Zaśpiewaj wyrazy dźwiękonaśladowcze pojawiające się w piosence, np. kap, kap, kap, chlap, chlap, chlap https://www.youtube.com/watch?v=rvTLwn27mE4
Pobawcie się w zabawę „Z chmurki do kałuży”.
To świetne ćwiczenie logopedyczne-oddechowe.
Potrzebne będą:
-niebieska kartka, z której wytniecie krople, mogą być różnej wielkości
-biała kartka, z której wytniecie chmurę
- szara kartka- to będzie nasza kałuża
-słomka.
*Dziecko wdycha powietrze przez słomkę łapiąc kroplę deszczu i przenosi ją na kałużę. Krople możecie też przeliczać, układać od największej do najmniejszej lub w trakcie tego ćwiczenia szacować, gdzie jest więcej kropel – na chmurce czy w kałuży.
Wykonajcie „deszczowy eksperyment”
”ZAMYKAMY DESZCZ W SŁOIKU”
Potrzebne: – słoik – ciepła woda – lód – talerzyk
Do słoika wlewamy gorącą wodę i przykrywamy go talerzykiem, na który kładziemy kilka kostek lodu. Gorąca woda stworzy nam parę wodną, która w kontakcie z zimnem zacznie się skraplać i tak na ściankach słoika pojawią się kropelki wody.
Jak powstaje deszcz? Para wodna (z lądów i oceanów) jest lekka i unosi się ku górze (można to zaobserwować przy gotowaniu wody w czajniku), powstają z niej chmury.
Przy zetknięciu się z zimnym powietrzem (w atmosferze im wyżej tym chłodniej) para wodna skrapla się i powstaje deszcz.
"Wiosenny deszcz" - karta pracy do wydruku.
Poćwicz swoją rączkę poprawiając kropelki deszczu kredką po śladach, na koniec pokoloruj rysunek lub wykonaj pracę z kolorową parasolką.
Na koniec troszkę potańczymy i pośpiewamy.
Zapraszamy Was do deszczowej piosenki (przygotujcie parasolkę i 2 pałeczki (zamiast pałeczek mogą być kredki) https://www.youtube.com/watch?v=c7cBQKGDFXw