Witajcie moi kochani
Już jutro zobaczymy się w przedszkolu-już nie mogę się Was doczekać
ale dziś proszę abyście posłuchali Waszych Rodziców ponieważ z okazji tego, iż 25 października był "DZIEŃ KUNDELKA" porozmawiamy dziś troszkę o psach.
Posłuchajcie wiersz L. Łącz pt. „Przyjaciel ze schroniska”.
Był sobie pewien piesek malutki
Uroczy- mówię Wam
Czepiały się go troski i smutki
Bo był zupełnie sam
Nie miał rodziny, siostry ni braci
W schronisku mieszkał gdzieś
Aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił,
A był to rudy Grześ
Przytulił pieska- zostali razem
Na dobre i na złe
Znikła samotność, bo przyjaciele
Nie są samotni, nie!
Odpowiedzcie Rodzicom na następujące pytania:
- Gdzie mieszkał malutki piesek?
- Czy było mu dobrze?
- Czy miał mamusię albo tatusia?
- Kto wziął pieska?
- Kim dla Grzesia został piesek?
- Czy teraz jest szczęśliwy?
Rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć:
Kochani jak myślicie czego "Przyjaciel zwierząt" nie powinien robić, a co powinien robić:
Przyjaciel zwierząt nie może:
- ich krzywdzić
- denerwować, szczuć
- rzucać w nie kamieniami
- bić, kopać.
Przyjaciel zwierząt powinien:
- karmić je,
- wychodzić z nimi na dwór,
- kąpać je,
- bawić się z nimi,
- aktywnie działać na rzecz ich ochrony,
- chodzić na badania do weterynarza,
- reagować na krzywdy zadawane przez innych ludzi
Drodzy Rodzice proszę zademonstrujcie dzieciom pozycje, jaką dzieci muszą przyjąć, gdyby nagle zostały zaatakowane przez psa. (Należy zwinąć się w kłębek i rękoma osłonić okolice twarzy i szyi). Dziecko ćwiczy wspólnie z Rodzicem tą pozycję.
Pobawmy sie kochani przy muzyce „Puszek Okruszek” https://www.youtube.com/watch?v=VmearNBAaag
oraz "Kundel bury" https://www.youtube.com/watch?v=WBNzkZ-53ns
Spójrzcie kochani jeszcze w galerie-o to jak dbać o psy, a także jakie są ich rasy.
Mam dla Was kilka kart pracy związanych z pieskami (oczywiscie kochani Rodzice nie drukujcie tych kart, ale prośba do Was aby dzieci na ekranie komputera lub telefonu wykonały zadania).
Do zobaczenia jutro