Dzisiaj kolejne spotkanie z kolorami. Jaka barwa będzie Naszym gościem?
Zacznijmy od zagadki:
"To kolor morza, rzeki
i pogodnego nieba.
Pomyśleć nad tym chwilę trzeba!"
(niebieski)
Jeśli trudna ta zagadka, zajrzyjcie dalej, znajdziecie kilka podpowiedzi....
„Kolory lata-kolor niebieski”.
Na dobry dzień rozruszajmy się muzycznie https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4&t=35
Przypomnijcie sobie kochani do jakiej sali przychodziliście do przedszkola?
Jakie postacie są najbardziej niebieskie?
Co wiemy o kolorze niebieskim: https://www.youtube.com/watch?v=tHsjBonC9Qw
Połóżcie się wygodnie na kocyku na trawie i oddajcie się wodzy fantazji...Możecie wykorzystać delikatną muzykę, proponuję: https://www.youtube.com/watch?v=SCjAEV2v6JU
Poobserwujcie chmury i posłuchajcie wiersza „Dyzio marzyciel”
Położył się Dyzio na trawie,
Przygląda się niebu błękitnemu
I marzy: „Jaka szkoda, że te obłoczki płynące
Nie są z waniliowego kremu...
A te różowe –Że to nie lody malinowe...
A te złociste, pierzaste –Że to nie stosy ciastek...
I szkoda, że całe niebo Nie jest z tortu czekoladowego...
Jaki piękny byłby wtedy świat!
Leżałbym sobie, jak leżę,
Na tej murawie świeżej,
Wyciągnąłbym tylko rękę
I jadł... i jadł... i jadł...”.
Pooglądajcie ilustracje chmur, zastanówcie się z czym wam się kojarzą oraz do czego są podobne. Zmierzcie się w konkurencji z Rodzicami: Kto dostrzeże ciekawszy kształt chmury.
Poszukajcie koloru niebieskiego w otoczeniu– spróbujcie poszukać w swoim pokoju zabawek, przedmiotów w kolorze niebieskim. Możecie poznać nowe odcienie niebieskiego np. kolor jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy, turkusowy itp.
Przygotujcie różne figury geometryczne: trójkąty, koła, kwadraty, prostokąty-powycinane z kolorowego papieru. Zadaniem Waszym jest ułożenie figur na kartce tak, aby powstał...........
Posłuchajcie zagadki:
Gdy wiatr wieje-wtedy lata,
Może zrobić ci go tata.
Dwa patyczki, papier, żyłka,
W niebo frunie w sekund kilka.
(latawiec)
Zamieńcie się teraz w latawce. Gdy dzieci-latawce usłyszą podniebną melodię, wówczas biegają po pokoju.. Gdy melodia ucichnie, dzieci-latawce siadają na dywanie i zastygają w bezruchu. https://www.youtube.com/watch?v=QgKL4wXJIS4
Pobawcie z Rodzicami na powietrzu:
- Zabawa oddechowa „ Żaglówki”
Dziecko z Rodzicem tworzą parę i przygotowują sobie np. apaszkę. Dziecko jest żaglówką, a Rodzic–wiatrem. Dziecko-żaglówka trzyma obiema rękami w górze apaszkę, a Rodzic-wiatr dmucha na apaszkę. Dziecko-żaglówka przesuwa się w tę stronę, w którą wygina się apaszka.
- Zabawa z gazetami – „Omiń kałużę”
Wyobraźcie sobie, że po niebie płyną chmury z których pada deszcz. Z deszczu tworzą się kałuże. Dzieci rozkładają na podłodze gazety-kałuże. Biegają po pokoju i na umówiony sygnał – omijają kałużę (przeskakują przez gazetę).
Na hasło „deszcz” dzieci naśladują padający deszcz-ruchem rąk uderzając o gazetę z różną siłą
*****************************************
Dla chętnych proponuję doświadczenie z wodą-"Meduza" https://www.youtube.com/watch?v=-xbC79beD1A
"Co pływa, a co tonie"-https://www.youtube.com/watch?v=WaYaTVx4Ewg
******************************************
Miłej zabawy moje