30.03.2020r. – poniedziałek
Dzień dobry dzieci i rodzice!
Zaczynamy nowy tydzień – wiesz jaki dziś dzień? Wymień wszystkie dni tygodnia.
W tym tygodniu zapraszam do zabaw na temat zwierząt wiejskich. Przypomnimy sobie jak się nazywają, jak wyglądają, gdzie mieszkają i jakie dźwięki wydają.
Zaczniemy od wiersza Stanisława Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku”:
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.
Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje dziecku pytania: Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? Co wydarzyło się w wierszu? Kto spowodował kłopoty? Co zrobił gospodarz? Następnie rodzic ponownieczyta wiersz z włączeniem dzieci.
Rodzic czyta: krowa – łaciate… itd., a dzieci dopełniają zdanie nazwąmłodego zwierzęcia.
A teraz posłuchajcie i pośpiewajcie: https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
W plikach do pobrania przesyłam zabawy dla dzieci.
ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY I MIŁEGO DNIA - p. Ania