Wiosenne zgadywanki

26.03.2020r. – czwartek

 

„Wiosenne zgadywanki”

Proszę przeczytać dziecku list, który napisała Pani Wiosna:

Drogie Dzieci!

Tak bardzo się cieszę, że mogłam do Was napisać. Witam Was ciepłym, pogodnym słonkiem, śpiewem ptaków, klekotem boćków, wesołym rechotem żab i ciepłym oddechem

wietrzyka. Czeka mnie dużo pracy, by widać mnie było  wokoło, dlatego myślę, że mi pomożecie. Przygotowałam dla Was ciekawe zadania, które  sprawdzą, co o mnie już wiecie.

Życzę miłej zabawy i powodzenia…

 

Zadanie 1

Posłuchaj i odpowiedz:

- Szarzeje i niknie w jesieni, a wiosną na łące znów się zazieleni (trawa)

- Pióra biało-czarne, buciki czerwone. Uciekają przed nim żaby, gdy idzie w ich stronę (bocian)

- Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem. Lecz nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem (motyl)

- Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka. Leci, brzęczy z daleka. Każdy od niej ucieka (osa)

- Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, gdy się ten owad po łąkach błąka, a nazywa się on… (biedronka)

- Jeszcze wszystko uśpione, jeszcze nic nie rośnie, a on śnieg przebija i mówi o wiośnie ( przebiśnieg)

- Nie ma lepszej lotniczki. Ogon niczym nożyczki. Lepi gniazdo pod strzechą. Jest dla ludzi pociechą. W powietrzu toczy kółka. Kto to taki? (jaskółka)

Na koniec tego zadania odpowiedzi zagadek podziel na sylaby. Jeśli chcesz możesz też je przegłoskować z pomocą mamy lub taty. (trawa, osa, motyl – wystarczy)

Podczas głoskowania pamiętaj, że głoski wypowiadamy krótko:

M to m, a nie myyyy

Z to z, a nie zyyyy

A to a, a nie aaaa

 

 

Zadanie 2

„Rachunki Pani Wiosny”

Zabawa rozwijająca umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach. Może to być cokolwiek: patyczki, klocki, kredki, klamerki itp.

- Stąpa wiosna po łące

Zbiera kwiaty pachnące.

Ma trzy krokusy i trzy tulipany.

Powiedz, ile wiosna ma kwiatków zebranych?

 

- W ogrodzie na grządce

Rosło siedem krokusów pięknych jak słońce.

Przyszła Kasia i dwa zerwała,

Bo bukiet piękny zrobić chciała.

Ile krokusów teraz rośnie na grządce?

 

Jeśli dziecko ma ochotę, proszę zadać jeszcze kilka innych działań.

 

Zadanie 3

„Wiosenne drzewo”

Na kartce papieru dziecko odrysowuje własną dłoń – to będzie korona drzewa. Następnie rysuje pień. Technika pracy dowolna (farby, kredki, pisaki). Dziecko pamięta, że wiosenne drzewko ma białe lub różowe zakwitające pączki. Może też dorysować inne wiosenne elementy. Zdjęcie drzewka wykonanego przez moje dziecko J

 

Zadanie 4

„Spacer biedronki” – masaż relaksacyjny. Rodzice robią dzieciom.

 

Biedroneczka mała po trawce biegała - delikatnie poruszają palcami w różnych kierunkach,
Nóżkami tupała - naprzemiennie uderzają w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała - masują je obiema rękami,
Potem się ślizgała - przesuwają zewnętrzną stroną dłoni do góry,
do góry i w dół. - wewnętrzną w dół,
W kółko się kręciła - rysują rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. - delikatnie uderzają pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać -stukają palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła. - rysują obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła. - kładą się obok i przytulają do dziecka

 

Wielkie brawa dla Was! Wspaniale poradziliście sobie z zadaniami.

Do zobaczenia na łące, w lesie lub nad rzeczką...

Pani Wiosna